Husqvarna TE 630

Η Husqvarna TE 630 είναι το νέο μέλος στην κατηγορία μοτοσικλετών διπλής χρήσης της Husqvarna με μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα 600 κυβ. εκ.Βασισμένη στη νέα SMS 630, η Husqvarna TE 630 επωφελείται από το γεγονός ότι μοιράζεται αρκετά στοιχεία με τα αγωνιστικά μοντέλα enduro της Husqvarna με τετράχρονο κινητήρα μικρότερου κυβισμού.

Η νέα μοτοσικλέτα τοποθετείται δίπλα από τη γνώριμη WRE 125. Αυτές οι δύο μοτοσικλέτες είναι τα μοναδικά μοντέλα διπλής χρήσης, από τον κατασκευαστή που έχει κατακτήσει 77 φορές τον τίτλο του πρωταθλητή off-road.Με τη νέα TE 630, η Husqvarna διευρύνει την γκάμα της ώστε να συμπεριληφθούν και οι αναβάτες που ενδιαφέρονται λιγότερο για τους αγώνες αλλά χρησιμοποιούν τις μοτοσικλέτες τους καθημερινά, ζητούν μεγαλύτερη άνεση και πρακτικότητα και επιπλέον θέλουν να συνδυάσουν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά με τη συναρπαστική αίσθηση ότι κατέχουν μία αγωνιστική μοτοσικλέτα.

Συνδυάζοντας την εμφάνιση και το , η νέα TE630 αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για το πώς μία αγωνιστική off-road μοτοσικλέτα μπορεί να μετατραπεί σε μία μοτοσικλέτα δρόμου. Η νέα Husqvarna TE συμμετείχε με αξιώσεις στο τελευταίο ιταλικό πρωτάθλημα Motorally και Marathon Raid χάνοντας για λίγο τη νίκη στην κατηγορία “Marathon” για μοτοσικλέτες παραγωγής, την κατηγορία στην οποία η Husqvarna κέρδισε το 2008.

Ο κινητήρας προσφέρει άφθονη ελκτική δύναμη από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές χάρη στη χωρητικότητα των 600 κυβ. εκ. που επιτεύχθηκε με την αύξηση της διαμέτρου από τα 98 mm στα 100 mm. Η κυλινδροκεφαλή DOHC με το κόκκινο βαμμένο κάλυμμα προέρχεται από τον αγωνιστικό κινητήρα Husqvarna 450/510 RR και επιφέρει μία αύξηση της ισχύος κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση των 570 κυβ. εκ.

Ο νέος άξονας του κινητήρα στηρίζεται πλέον σε 3 αντί για 2 έδρανα και βελτιώνεται μ’ αυτόν τον τρόπο η σταθερότητα και η αντοχή στη φθορά.Η ΤΕ 630 διαθέτει ένα ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού καυσίμου που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Mikuni. Ο κινητήρας διαθέτει μία πεταλούδα γκαζιού 45 mm με έλεγχο υψηλών στροφών ρελαντί στη μανέτα. Στην πεταλούδα γκαζιού τοποθετείται ένας εγχυτήρας καυσίμου “διπλής δέσμης” των 300 Kpa από την Mitsubishi.

Ο ρυθμιστής πίεσης (3 Bar) ελέγχει την επιστροφή του καυσίμου στο ρεζερβουάρ και το σύστημα MAQS (Modularised Air Quantity Sensor – Στοιχειωτός Αισθητήρας Όγκου Αέρα) αποτελείται από αισθητήρες θερμοκρασίας και ελέγχου λειτουργίας, καθώς και από τους αισθητήρες TPS (θέση γκαζιού).Νέος είναι και ο τριφασικός σφόνδυλος ανάφλεξης Kokusan των 360W.Ο αισθητήρας θερμοκρασίας νερού βρίσκεται στην κυλινδροκεφαλή: η μονάδα ελέγχου ψεκασμού επεξεργάζεται το σήμα του αισθητήρα και ελέγχει τη λειτουργία της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας στη δεξιά πλευρά του ψυγείου νερού.

Η μοτοσικλέτα διαθέτει ένα εντελώς νέο σύστημα ψεκασμού με νέο ανεμιστήρα και αντλία.Ο συμπλέκτης είναι τώρα υδραυλικός ενώ έχει ανασχεδιαστεί και το αριστερό κάλυμμα του κινητήρα. Το κύκλωμα καυσίμου διαθέτει ταχυσυνδέσμους για τη γρήγορη αποσύνδεση. Το σύστημα της εξάτμισης του τετράχρονου μονοκύλινδρου κινητήρα διαθέτει έναν αισθητήρα λάμδα “κλειστού βρόγχου” και έναν διπλό σιγαστήρα εξάτμισης από αλουμίνιο.

Ο καταλύτης έχει ανασχεδιαστεί και έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro 3. Οι σιγαστήρες που εκτός των άλλων συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό και στην εμφάνιση και αισθητική, είναι καλυμμένοι με ποδιές από ανοξείδωτο ατσάλι κοντά στον καταλύτη.Το σύστημα της ανάρτησης αποτελείται από ρυθμιζόμενα πιρούνια 45mm της Marzocchi με ρυθμιζόμενη επαναφορά και συνδυάζεται με πίσω αμορτισέρ της Sachs.

Η έκδοση της ΤΕ 630 για το 2010 θα διαθέτει μανέτες Magura με νέα σφιγκτήρες στην κεφαλή του τιμονιού.Το πλαίσιο παρουσιάζει μία γωνία κάστερ μεγαλύτερη κατά 1° ενώ η σέλα έχει τοποθετηθεί κατά 30 mm πιο χαμηλά για ευκολότερη πρόσβαση από όλους. Από τη νέα εμφάνιση της μοτοσικλέτας λείπουν οι πολλές βίδες που παλαιότερα ήταν ορατές, προσδίδοντας μία καθαρότερη εικόνα στο εξωτερικό της μοτοσικλέτας.
Το κλειδί της ανάφλεξης μπορεί τώρα να χρησιμοποιηθεί και για την αφαίρεση της σέλας. Η κλειδαριά του τιμονιού βρίσκεται πλέον στον πίνακα οργάνων και όχι στο στήριγμα του πλαισίου. Η μοτοσικλέτα μπορεί να εξοπλιστεί με διάφορα προαιρετικά αξεσουάρ.

Latest Posts