Η νέα Ducati DesertX για άγρια όνειρα


H νέα Ducati DesertX αποκαλύφθηκε σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια στους λάτρεις της μοτοσυκλέτας. Η νέα DesertX είναι μια μοτοσυκλέτα με έντονο off-road χαρακτήρα, που διευρύνει τα όρια του τι μπορεί να κάνει κάποιος με μια Ducati.
Εξοπλισμένη με τροχούς 21″ μπροστά και 18″ πίσω, η νέα DesertX έχει ειδικά εξελιχθεί για off-road διαδρομές ενώ παράλληλα επωφελείται από την τεχνογνωσία της Ducati στην ασφάλτινη οδηγική εμπειρία.
Το project DesertX γεννήθηκε το 2019 όταν η Ducati παρουσίασε το ομώνυμο concept στο κοινό. Η πολύ θετική ανταπόκριση από τους μοτοσυκλετιστές σε όλο τον κόσμο, ώθησε την Ducati να βγάλει τη DesertX στην παραγωγή. Ο σχεδιασμός της, αντιπροσωπεύει μια σύγχρονη ερμηνεία των γραμμών των μοτοσυκλετών Enduro της δεκαετίας του ’80.

Η μοτοσυκλέτα αποτελείται οπτικά από τρία επιμέρους στοιχεία: τον κύριο όγκο που περιλαμβάνει το ρεζερβουάρ και τα πλαϊνά καπάκια, τη σέλα και το μοντέρνο φέρινγκ που ενσωματώνει τον χαρακτηριστικό διπλό προβολέα LED που ενισχύει περαιτέρω τη μοναδικότητα αυτής της μοτοσυκλέτας.

Oι επιφάνειες που αγκαλιάζει ο αναβάτης κατά την οδήγηση έχουν το ιδανικό μέγεθος και είναι αρμονικά συνδεδεμένες για να τον υποστηρίζουν καλύτερα σε κάθε φάση off-road οδήγησης.
Η ραχοκοκαλιά της νέας Ducati DesertX αποτελείται από ένα νέο ατσάλινο πλαίσιο, το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό με την ανάρτηση μεγάλης διαδρομής με ιδανικές ρυθμίσεις, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται αποτελεσματική λειτουργία ακόμη και στις πιο απαιτητικές off-road συνθήκες.

Η βελτιστοποίηση όλων των εξαρτημάτων οδήγησε σε μια εξαιρετικά αποτελεσματική και ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα, με συνολικό βάρος μόλις 202 κιλά, ικανή να προσφέρει τη σωστή δόση αίσθησης και ασφάλειας σε οποιαδήποτε επιφάνεια.

Όσον αφορά στην ανάρτηση, η DesertX εξοπλίζεται με την κορυφαία στο είδος της Kayaba. Προσφέρεται με ανάποδο πιρούνι διαμέτρου 46 χλστ. με διαδρομή 230 χλστ. και monoshock Kayaba πίσω. Και οι δύο είναι πλήρως ρυθμιζόμενες για τη συμπίεση, επαναφορά και προφόρτιση του ελατηρίου.

Το monoshock Kayaba συνδυάζεται με το ψαλίδι από αλουμίνιο και επιτρέπει διαδρομή του πίσω τροχού 220 χλστ.. Επιπλέον, έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος 250 χλστ., η οποία είναι υπεραρκετή για σοβαρή off-road οδήγηση.

Στους τροχούς 21” μπροστά και 18” πίσω, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli μια εξαιρετική, all-round χρήση της μοτοσυκλέτας. Τα tubeless ελαστικά εξασφαλίζουν άριστη off-road απόδοση με καλή πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες στην άσφαλτο και θα διαθέτει έγκριση τύπου για να εξοπλίζεται τόσο με off-road όσο και ασφάλτινα ελαστικά.

Το μπροστινό φρένο αποτελείται από μονομπλόκ Brembo με δαγκάνες με τέσσερα έμβολα διαμέτρου αξονική ρυθμιζόμενη αντλία και διπλούς δίσκους 320 χλστ. από αλουμίνιο. Πίσω, ένας μονός δίσκος διαμέτρου 265 χλστ. με μια δαγκάνα δύο εμβόλων επίσης της Brembo.

Η εργονομία είναι αποτέλεσμα μακρόχρονων και απαιτητικών δοκιμών σε μικτές off-road συνθήκες και σε άσφαλτο. Ο συνδυασμός σέλας-μαρσπιέ-τιμονιού είναι ιδανικός για τον αναβάτη όταν σηκώνεται όρθιος, ενώ προσφέρει ένα επίσης υψηλό επίπεδο άνεσης στην οδήγηση στην άσφαλτο.
Η απόσταση της σέλας από το έδαφος είναι 875 χλστ. Το ύψος της σέλας μπορεί ακόμα να μειωθεί περαιτέρω, αφού διατίθεται χαμηλή σέλα ως αξεσουάρ και ένα κιτ χαμηλώματος ανάρτησης.

Ένα άλλο σημείο στο οποίο έχει δοθεί σημασία είναι η διαχείριση της θερμότητας η οποία επιτυγχάνεται με ανοίγματα στο φέρινγκ και ροές φρέσκου αέρα, ενώ η αεροδυναμική προστασία διασφαλίζεται μέσω του φέρινγκ και της ζελατίνας, η οποίας διατίθεται και σε πιο ψηλή έκδοση, ως αξεσουάρ.
Το ρεζερβουάρ με χωρητικότητα 21 λίτρα εγγυάται μεγάλη αυτονομία ενώ για μεγαλύτερες διαδρομές, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ενός επιπλέον ρεζερβουάρ (ως αξεσουάρ) στο πίσω μέρος, προσθέτοντας ακόμα 8 λίτρα καυσίμου.

Η μεταφορά καυσίμου από το πίσω στο μπροστινό ρεζερβουάρ ενεργοποιείται όταν η στάθμη καυσίμου στο κύριο ρεζερβουάρ πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο και μπορεί να ενεργοποιηθεί από το ταμπλό. Η DesertX έχει επίσης εξαιρετική δυνατότητα φόρτωσης, σχεδόν 120 λίτρα αποσκευών μέσω των πλαϊνών βαλιτσών και top case αλουμινίου.

Ο υγρόψυκτος κινητήρας Testastretta 11° Desmodromic 937 κ.εκ., είναι η καρδιά της νέας DesertX. Χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ελαστικότητα, αξιοπιστία και δύναμη αφού αποδίδει 110 PS στις 9.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 92 Nm στις 6.500 σ.α.λ. (Euro5).
Η ισχυρή απόδοση της Ducati DesertX παραμένει σταθερή σε όλες τις συνθήκες, παρέχοντας στον αναβάτη μια μοτοσυκλέτα ικανή να αντιμετωπίσει κάθε διαδρομή με μεγάλη σιγουριά.

Ο κινητήρας διαθέτει όλες τις γνώριμες βελτιώσεις από τις Monster και Multistrada V2, συμπεριλαμβανομένου του εξαιρετικά ελαφρού και συμπαγούς συμπλέκτη οκτώ δίσκων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξοπλισμένο με τύμπανο εδρασμένο σε ρουλεμάν, για μείωση της τριβής και βελτίωση της ακρίβειας και της ομαλότητας των αλλαγών. Αυτό συμβάλλει επίσης στη μείωση του συνολικού βάρους του κινητήρα κατά 1,7 κιλά.

Οι σχέσεις του κιβωτίου έχουν γίνει πιο κοντές μέχρι και την πέμπτη, για να διασφαλιστεί η καλύτερη off-road συμπεριφορά. Η πρώτη και η δεύτερη ταχύτητα, ειδικότερα, είναι πολύ πιο κοντές, προκειμένου να διευκολυνθούν οι φάσεις οδήγησης χαμηλής ταχύτητας ορισμένων δύσκολων περασμάτων, τυπικών για χρήση off-road.
Η έκτη ταχύτητα από την άλλη, είναι αρκετά μακριά για να διευκολύνει το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, διατηρώντας παράλληλα χαμηλές στροφές κινητήρα. Αυτό σημαίνει περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένο επίπεδο άνεσης.
Τα ηλκτρονικά συστήματα προσφέρουν επιδόσεις και ασφάλεια και σε ό,τι αφορά την υποβοήθηση του αναβάτη. Η νέα DesertX διαθέτει 6 Προγράμματα Οδήγησης με δύο από αυτά να είναι εντελώς καινούργια : Rally & Wet.

Όλα τα προγράμματα οδήγησης λειτουργούν σε συνδυασμό με τέσσερα Προγράμματα Ισχύος – Full, High, Medium, Low – που τροποποιούν την ισχύ και την απόκριση του κινητήρα. Επιπλέον, το Enduro Riding Mode διαθέτει νέες ρυθμίσεις.
Κάθε Riding Mode, χάρη επίσης στην παρουσία της Bosch IMU μπορεί να αλλάξει τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας σύμφωνα με τις επιλογές του αναβάτη.

Το Cornering ABS συγκεκριμένα, μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί πλήρως, μέσω διακόπτη.
Το ταμπλό της DesertX, τοποθετημένο σε κατακόρυφη θέση για να προσφέρει και στην όρθια οδήγηση, διαθέτει έγχρωμη οθόνη full-TFT υψηλής ανάλυσης, 5”. Τα όργανα ενσωματώνουν το σύστημα πολυμέσων Ducati Multimedia System που επιτρέπει στον αναβάτη να συνδέσει το τηλέφωνο, ενεργοποιώντας έτσι νέες λειτουργίες, όπως μουσική και εισερχόμενες/εξερχόμενες κλήσεις ή ακριβείς οδηγίες πλοήγησης (προαιρετικό), που εμφανίζει τις οδηγίες απευθείας στο ταμπλό.

Το σύστημα φώτων, είναι full LED. Ο διπλός μπροστινός προβολέας διαθέτει δύο πολυελλειπτικές μονάδες διπλής λειτουργίας με φως ημέρας και έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει ορατότητα, ιδιαίτερα σημαντικό για μια μοτοσυκλέτα ικανή να ταξιδεύει σε όλες τις συνθήκες.
Το πίσω φως είναι εξοπλισμένο με το Ducati Brake Light, ένα συγκεκριμένο σύστημα που, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος, ενεργοποιεί αυτόματα και αναβοσβήνει το πίσω φως για να ειδοποιήσει τα οχήματα που ακολουθούν .

Διατίθεται επίσης η ομολογκαρισμένη εξάτμιση Termignoni, που προσφέρεται και στην αγωνιστική έκδοση, η οποία χάρη στην ειδική χαρτογράφηση αυξάνει περαιτέρω τις τιμές ισχύος και ροπής κατά 7%.
Για μία τόσο ξεχωριστή μοτοσυκλέτα όσο η DesertX, το Ducati Centro Stile σχεδίασε, για πρώτη φορά, μια αποκλειστική συλλογή ρούχων, εμπνευσμένη από τα γραφικά της μοτοσυκλέτας. Μια εξαιρετική σειρά «στυλ Ντακάρ» η οποία ονομάστηκε 21/18, φόρος τιμής στο μέγεθος των τροχών της μοτοσυκλέτας.

Η DesertX θα είναι διαθέσιμη στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Ducati από τον Μάιο του 2022. Οι μοτοσυκλέτες θα είναι επίσης διαθέσιμες σε έκδοση με μικρότερη ισχύ για τους κατόχους άδειας Α2.

Latest Posts