Mazda CX-80

  Tο ολοκαίνουργιο Mazda CX-80, με τρεις σειρές καθισμάτων, κάνει το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του, και είναι το δεύτερο από τα νέα μοντέλα για την Ευρωπαϊκή γκάμα της εταιρείας. Είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην Ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda και θα γίνει η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας.

Σε αυτήν την τελευταία εξέλιξη της μοναδικής σχεδιαστικής προσέγγισης  της Mazda, οι σχεδιαστές έχουν επικεντρωθεί στην κομψότητα και την καθαρότητα μιας μινιμαλιστικής ιαπωνικής αισθητικής, για χάρη της οποίας αφαιρούνται όλα τα περιττά στοιχεία. Στόχος είναι η παραγωγή αυτοκινήτων τα οποία μπορούν και κατασκευάζονται μόνο στην Ιαπωνία.


Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα και με μεταξόνιο πάνω από τρία μέτρα, είναι μακρύτερο, ψηλότερο και έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο από τα πρηγούμενα.  Σε συνδυασμό με τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς, που όταν δεν είναι απαραίτητα για την μεταφορά επιβατών, μπορούν και αναδιπλώνονται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το νέο CX-80 θα είναι διαθέσιμο με δυνατότητα επιλογής τριών διαμορφώσεων για τη δεύτερη σειρά. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η επιλογή δύο ξεχωριστών καθισμάτων για τη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, τα οποία μπορούν να περιστραφούν, είτε με κεντρική κονσόλα που διατρέχει όλο το μήκος της καμπίνας, είτε με “διάδρομο”.


Διαθέτει τεχνολογία κατάλληλη για τη ναυαρχίδα της ευρωπαϊκής γκάμας μοντέλων της Mazda και περιλαμβάνει τρία νέα χαρακτηριστικά: έναν νέο φωνητικό έλεγχο της  στο αυτοκίνητο, ένα νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα, τόσο των offline, όσο και των διαδικτυακών υπηρεσιών και χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά για να βοηθήσει τον οδηγό κατά το χειρισμό του οχήματος, έχοντας και ένα τρέιλερ στο πίσω μέρος.


Το νέο CX-80, αρχικά, είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης: το e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συναρπαστική απόδοση με εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις.

Επίσης, διαθέσιμη θα είναι και η εξαιρετικά αποδοτική, εξακύλινδρη σε σειρά diesel μονάδα e-Skyactiv D, που διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V. Χάρη σε αυτό, οι επιδόσεις του συνόλου σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου, είναι υψηλες.

Οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda.  Η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, για να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης, σταθερότητα και ιδανικό έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση.

Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που ορίζεται ως “rear biased” με βάση την κατανομή της ροπής ανά άξονα, συνδυάζει τη σταθερότητα και την ανώτερη πρόσφυση του AWD με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που προκύπτει από ένα σύγχρονο σύστημα που στέλνει την κίνηση στους τροχούς μόνο του πίσω άξονα έχει επίσης ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει τα 2.500 κιλά.


Η ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense του νέου CX-80 στοχεύει στην ασφάλεια 5 αστέρων του Euro NCAP. Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας που κάνουν το ντεμπούτο του στο νέο CX-80 περιλαμβάνουν πολλές συγχρονες τενολογίες αιχμής.

Οι παραγγελίες για το Mazda CX-80 θα ξεκινήσουν το Μάϊο.

submitted by: Leon Zoganas

Latest Posts