5 Αστέρια στο νέο Ford Ranger

Το νέο Ford Ranger είναι το πρώτο Pickup που κατακτά 5 Αστέρια στο Euro NCAP, επίσης πέτυχε την καλύτερη κατάταξη από οποιοδήποτε όχημα έχει δοκιμαστεί ποτέ στην προστασία των πεζών στο Euro NCAP (81%). Αυτό αποτελεί ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα που έχει σημειώσει ποτέ μοντέλο pickup και από τα υψηλότερα στο Euro NCAP ανεξαρτήτως τύπου οχήματος.

Ο Euro NCAP είναι ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος οργανισμος στην Ευρώπη στον τομέα των crash tests. Ιδρύθηκε το 1997 και υποστηρίζεται από κυβερνήσεις, λέσχες αυτοκινήτου, συνδέσμους καταναλωτών και ασφαλιστικές εταιρίες.

Οι υπεύθυνοι αξιολόγησης περιέγραψαν τα αποτελέσματα δοκιμών του Ranger ως ‘αξιοσημείωτα’ με ‘εντυπωσιακά’ σκορ σε όλες τις κατηγορίες. Η  φιλοσοφία προστασίας του Ranger ξεκινά με μία ανθεκτική καμπίνα επιβατών που κάνει χρήση ατσαλιών υψηλής αντοχής.

Χάρη στις πολλαπλές διαδρομές απόσβεσης φορτίου στο εμπρός, πλαϊνό και πίσω τμήμα του οχήματος, οι δυνάμεις σύγκρουσης απομακρύνονται από τους επιβάτες αυξάνοντας την προστασία σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτή η δομή, που συνδυάζεται με το νέο πλαίσιο τύπου σκάλας του Ranger, έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να διαχειρίζεται άριστα την ενέργεια κρούσης σε διάφορα είδη συγκρούσεων και να παρέχει προστασία σε όλους τους επιβαίνοντες.

Χρησιμοποιώντας προηγμένα υπολογιστικά μοντέλα, οι μηχανικοί μελέτησαν πάνω από 9.000 εικονικά crash tests πριν προχωρήσουν σε 110 πραγματικά crash test και 410 δοκιμές συστημάτων σε ράγες. Αυτές οι προσομοιώσεις επέτρεψαν στους μηχανικούς να βελτιστοποιήσουν τη δομή του οχήματος και τα συστήματα ασφαλείας ώστε να προσφέρουν τα μέγιστα δυνατά επίπεδα προστασίας σε πραγματικές συνθήκες.
Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνικής είναι ότι δοκιμάζονται πολύ περισσότερα σενάρια σύγκρουσης συγκριτικά με τις δυνατότητες που προσφέρουν οι δοκιμές με φυσικά πρωτότυπα.

Πλευρικοί αερόσακοι ‘τύπου κουρτίνας’, στάνταρ σε όλους τους τύπους καμπίνας του Ranger στην Ευρώπη για πρώτη φορά, διογκώνονται από την επένδυση οροφής και δημιουργούν ένα μαξιλάρι προστασίας για το κεφάλι των επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Η ‘κουρτίνα’ είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει τους επιβάτες και των δύο σειρών στα μοντέλα Double Cab και Super Cab καλύπτοντας την πάνω πλαϊνή δομή και τις κρυστάλλινες επιφάνειες των παραθύρων από την κολόνα Α μέχρι το πίσω τμήμα της καμπίνας επιβατών.

Νέοι πλευρικοί αερόσακοι ενεργοποιούνται από την πλαϊνή επένδυση των εμπρός καθισμάτων για προστασία του θώρακα από τα φορτία μιας πλευρικής σύγκρουσης, σε συνεργασία με τους εμπρόσθιους αερόσακους οδηγού / συνοδηγού. Ένας αερόσακος γονάτου οδηγού είναι επίσης στάνταρ σε όλα τα μοντέλα.

Μεταξύ των άλλων τεχνολογιών προστασίας επιβατών είναι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων σε όλα τα καθίσματα με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου μπροστά και η λειτουργία Ford BeltMinder που υπενθυμίζει στους εμπρός επιβάτες να δέσουν τη ζώνη τους.

Επιπλέον των τεχνολογιών προστασίας επιβατών, το νέο Ranger ενσωματώνει στη σχεδίασή του προηγμένα χαρακτηριστικά προστασίας πεζών.
Τεχνολογίες που προέκυψαν από ένα ερευνητικό πρόγραμμα σε σχέδια οχημάτων φιλικά προς τους πεζούς εφαρμόζονται τώρα για πρώτη φορά σε pick-up. Τέτοια χαρακτηριστικά είναι μία εξαγωνική δομή κάτω από το καπό που περιορίζει τους τραυματισμούς στο κεφάλι των πεζών και μία σχεδίαση εμπρός προφυλακτήρα με στοιχεία που απορροφούν ενέργεια για προστασία των πεζών.

Το νέο Ranger χρησιμοποιεί επίσης καινοτόμες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού για να βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων. Βασικό στάνταρ χαρακτηριστικό είναι το Electronic Stability Programme (ESP) που χρησιμοποιεί προηγμένους αισθητήρες για τη συνεχή παρακολούθηση της συμπεριφοράς του οχήματος και την αποκατάσταση της ευστάθειας και του ελέγχου.

Το σύστημα Trailer Sway Control παρακολουθεί τη συμπεριφορά οχήματος / τρέιλερ και με τη βοήθεια του συστήματος πέδησης εξουδετερώνει την όποια τάση ταλάντωσης/ αποσταθεροποίησης στη φάση ρυμούλκησης. Το Adaptive Load Control παρέχει μεγαλύτερη αξιοπιστία και σταθερότητα όταν μεταφέρονται υψηλά ωφέλιμα φορτία.

Όταν το όχημα κινείται σε κατηφόρα, το Hill Descent Control ελέγχει την ταχύτητα (σε προκαθορισμένο επίπεδο) μέσω των φρένων. Όταν πάλι σταματά σε μία απότομη κλίση, το Hill Launch Assist βοηθά τον οδηγό να ξεκινήσει χωρίς να κυλήσει προς τα πίσω, ακόμα και με πλήρες φορτίο.

Το σύστημα ESP του Ranger περιλαμβάνει off-road logic που αναγνωρίζει πότε το pick-up κινείται σε ανώμαλους δρόμους και προσαρμόζει τη χαρτογράφησή του ώστε να πετυχαίνει βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ευστάθειας και χρόνου παρέμβασης. Το νέο Ford Ranger αναμένεται μέσα στο Νοέμβριο.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤA CRASH TESTS TOY FORD RANGER
(ΠΗΓΗ EuroNCAP)

Latest Posts